Jumaat, November 07, 2008

Aduan Penduduk Flat Desa Riang Batu Uban

Salam bahagia….. Disini ingin saya menyentuh tentang masalah yuran maintenance sebanyak rm35.00Perlu kita penduduk desa riang mengubah minda dan fikiran.mengapa kita tak ambil berat langsung tentang perkara tersebut,Sanggup kita menaikki anak2 tangga dari membayar duit maintenance..itu pun kalau lif rosak.Kita mampu dan sanggup lagi membeli kereta atau motor baru yg bulanan perlu dibayar berlipat kali ganda dari duit maintenance..adakah kita fikir perkara tersebut.Kita penting diri sendiri tanpa fikir anak2 kita or org yg tak mampu.Saya harap pihak jkk yg baru ni mainkan peranan walaupun sedikit,…. Dengan mempaparkan nama2 mereka yg tak menjelaskan yuran bulanan maintenance.. Sebelum tu saya syorkan or cadangkan papan or notis kenyataan didepan lift desa riang di gantikan dan berkunci..Sekian terima kasih… SATU LAGI PERKARA YG INGIN SAYA CADANGKAN PADA PIHAK JKK BATU UBAN ADALAH PENDATANG ASING YG MENDIAMI FLAT DESA RIANG.MAKIN HARI SEMAKIN RAMAI PENDATANG ASING TERUTAMA INDON DAN BANGLA YG MENDIAMI FLAT DESA RIANG.PERLU JKK BERTINDAK SEGERA DENGAN KERJASAMA PIHAK RELA OR PIHAK YG BERKENAAN MEMASTIKAN SAMADA MEREKA MEMPUNYAI PERMIT YG SAH OR TIDAK..SAYA RASA FLAT DESA SEPERTI PENDUDUK WARGA ASING PULA.DAH LA TU TAK ADA RASA HORMAT PADA PENDUDUK TEMPATAN..KITA BOLEH PANTAU SENDIRI SEBAB ANAK KHARIAH KITA JUA ADA YG MENGANGGOTAI RELA..JADI KITA BOLEH MENGUNAKAN MEREKA UNTUK KESELAMATAN KITA BERSAMA..,,,BARU NI SAYA TERJUMPA 6 BOTOL CALSBERG DIDEPAN PINTU RUMAH 5-14-05.SELEPAS SAYA TEGUR BARULAH MEREKA BUANG.ITUPUN SEORANG WANITA INDON..AGAMA APA PUN SAYA TAK TAHU..TERIMA KASIH zahari omar

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sememangnya kebanyakan penduduk lupa tanggungjawab terhadap bangunan yang didiami. Bayaran Perkhidmatana adalah bayaran untuk mengurus dan menyelenggara bangunan yang didiami. Kegagalan membayar, boleh menyebabkan permasalahan kepada penduduk dan juga bangunan yang didiami.

Sehubungan dengan ini saya ingin berkongsi pendapat di dalam blog saya khusus untuk Perbadanan Pengurusan iaitu di www.badanpengurusan.com/blog. Malahan disediakan juga forum untuk bertukar-tukar pendapat dikalangan Perbadanan Pengurusan. Selain dari itu, saya juga terlibat di dalam bidang Pengurusan Hartanah