Khamis, Disember 04, 2008

Jabatan Kebajikan Masyarakat Kemana Perginya Engkau !!!!!!!

(En Ibrahim Bapoo tumpang di sebuah pondok)
Jabatan Kebajikan perlu kerap turun padang terutamanya di kawasan yang mempunyai penduduk miskin ,umpamanya di Kampung Batu Uban. Masalah sebelum ini ialah dengan En.Salleh ternyata tidak mendapat PERHATIAN DAN TINDAK BALAS SEGERA OLEH JABATAN KEBAJIKAN NEGERI sejak masalah ini di laporkan sejak dari 23hb Oct 2008 dan di wartakan dalam Harakah .Namun masalah ini mendapat perhatian Pusat Uruz Zakat (PUZ) yang telah mengambil tindakan segera dan di ikuti PEJABAT DAERAH TIMUR LAUT untuk turun padang dan melawat En Salleh.
JKKK Batu Uban telah menghubungi Pejabat Kebajikan Negeri pada 16hb Nov 2008 dan sehingga kini masih tiada tindakan. APAKAH ADA MOTIF POLITIK ATAU SEMEMANGNYA SIBUK SAKAN MELAYANI MASYARAKAT MISKIN Pulau Pinang.
KINI SEORANG LAGI PENDUDUK MISKIN TEGAR DI KESAN.
Kini terbaru seorang lagi penduduk miskin di Batu Uban tidak ada tempat tinggal dan menumpang di sebuah pondok( atas ehsan seorang penduduk) dalam keadaan sebatang kara .Beliau bernama Ibrahim Bapoo yang berusia 60 tahun dan bujang serta tiada berpendapatan.Kami memohon setiap jabatan yang bertanggungjawab mengambil tindakan segera untuk membantu masyarakat tanpa mengira Bangsa dan Parti.Untuk berhubung atau menyalurkan bantuan sila hubungi Pengerusi JKKK Batu Uban, Tuan Haji Othman Nordin
( 012-4577993)

1 ulasan:

nbalike berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.